dimarts, 28 de maig de 2013

FAMPAs-Badalona exigeix al Ple de l'Ajuntament els ajuts per la socialització i la reutilització de llibres de text i material didàctic i pedagògic

El 26 de febrer de 2013 el Ple de l'Ajuntament de Badalona va acordar incrementar en 450.000 euros la partida corresponent al programa de socialització i reutilització de llibres de text i material didàctic i pedagògic d'us habitual a l'aula.

L'acord de la majoria del ple municipal obliga al ple municipal a elaborar una proposta i presentar-la a la comunitat educativa en el termini de 15 dies per garantir que el pla sigui d'aplicació el proper curs 2013-2014. A 29 de maig les escoles estan planificant el curs vinent i l'Ajuntament no ha donat cap informació a la comunitat educativa de la nostra ciutat i ha desobeït l'acord majoritari del ple municipal.





Text intervenció de FAMPAS-Badalona al Ple de l'Ajuntament
[Versió PDF]


Bona tarda Sr. alcalde, senyors regidors i senyores regidores, ciutadans i ciutadanes, us parlo en nom de la Federació d’Associacions de Mares i Pares de Badalona, FAMPAS, de la qual formem part les AMPAs dels centres educatius públics. Per tant, vinc en representació d’un número considerable de famílies de la nostra ciutat que volen fer arribar al Ple aquesta demanda. I amb el suport de la Plataforma Badalona es Mou, que inclou a famílies, directors i docents.

Queda menys d’un mes perquè finalitzi aquest curs escolar i, les famílies de més de 22.000 alumnes, encara estem esperant la famosa promesa electoral feta fa més de 2 anys “libros gratis para todos”.
Som conscients que, ni en l’actual context de crisi, ni en qualsevol altra situació, NO es poden malbaratar els diners de la nostra ciutat. Per aquest motiu, i amb la nostra experiència acumulada en el tema de la socialització de llibres, gran part de la comunitat educativa de Badalona, des del primer moment, vam fer arribar a la Regidoria d’Educació unes propostes que ajudessin a dissenyar un projecte d’ajuts de llibres sostenible per a tots. 

Agraïm al Regidor, a la Coordinadora i als Tècnics d’Educació que hagin tingut en compte algunes de les nostres opinions, però sense entrar en el fons del model, que era la discrepància. És per això que la proposta que finalment es va presentar no va obtenir el consens amb la Comunitat Educativa, ni la posterior aprovació al Ple Municipal el passat 12 de febrer. No va estar a l’alçada del que es mereix l’educació a la nostra ciutat, ni tampoc la ciutadania.
I no vam estar d’acord amb aquell projecte ja que era molt difícil de gestionar, injust i exclusiu, no garantia el foment, ni la consolidació, ni la continuïtat de cap programa de socialització. Per garantir una socialització de llibres és imprescindible que els diners es gestionin des del centre, com es fa actualment i amb molt d’èxit en més de 30 centres educatius de Badalona. És la manera d’invertir els diners i no de gastar-los, cosa que passaria amb la proposta presentada, ja les famílies no hauríem de destinar els diners a la compra de llibres ni existeix cap compromís ferm de socialització.
Però les famílies no donem per tancat aquest tema i no ens importa de qui sigui la responsabilitat de l’aturada del projecte, per tant Sr. alcalde, les arques municipals es poden estalviar els diners destinats a les cartes informatives que s’envien a les famílies explicant que la culpa es de tal o de qual. El que toca ara és posar-se a treballar i no oblidar en un calaix aquest tema. Ja s’ha invertit massa temps en aquest assumpte i tenim molts problemes més en l’àmbit de l’educació que estan esperant una solució.
El passat 26 de febrer es va aprovar en Ple municipal una moció de suport a la socialització i reutilització de llibres de text i material didàctic i pedagògic, en la qual s’encarregava a la Regidoria d’Educació una proposta alternativa, consensuada amb la comunitat educativa i a aplicar el proper curs 2013-2014. A 28 de maig de 2013, a punt d’acabar les classes,  encara no tenim cap informació al respecte. 

Per tots aquests motius:

- Sol•licitem, exigim els ajuts per la socialització i la reutilització de llibres de text i material didàctic i pedagògic i demanem a la Regidoria d’Educació que presenti el més aviat possible un projecte alternatiu consensuat amb la comunitat educativa, que es pugui posar en marxa el proper curs 2013-2014, tal i com es va aprovar en el Ple municipal.

- Volem, i sempre hem volgut, un projecte que aporti un estalvi econòmic a TOTES les famílies que tinguin fills escolaritzats en un centre educatiu de la ciutat, sense cap discriminació, que sigui fàcil de gestionar, tant per les famílies, com pels centres educatius i les AMPAs, que són els que fem aquesta feina. Un projecte que consolidi i mantingui els actuals projectes existents en més de 30 centres i que en fomenti de nous. Un projecte que tingui una continuïtat i que no quedi en un “regalet” de només un curs. 

- I sobre tot, com a ciutadans i ciutadanes de Badalona, demanem que aquest govern faci un ús eficient i responsable dels nostres diners i que no els utilitzi de manera partidista. El 1.800.000 euros destinat a aquest projecte no sortirà de la butxaca del nostre alcalde, vostè Sr. alcalde, no ens regala res. Els diners són nostres, els que paguem els ciutadans amb els impostos i, malauradament, cada vegades amb més esforços. 


Sr. alcalde, l’educació, la cultura, el lleure, els ciutadans i ciutadanes d’aquesta ciutat ens mereixem el millor. I com vostè està al servei de Badalona, li demanem el millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada